Chiar daca a inceput vacanta si pentru cadrele didactice si nu mai au de corectat teme si lucrari, cand ii intrebam de ce fac ceea ce fac, ne raspund cu mare placere si dor de clasa lor!

O alta experienta, o alta perspectiva, insa acelasi scop si aceleasi nobile sentimente indreptate catre procesul de invatare.

In povestea de joi de azi citim despre Gina Perju, invatatoare la Eco Scoala nr 2 din Galati.

Ce reprezinta pentru tine statutul de profesor?

Statutul de profesor…. e mai degrabă un mod de viață 🙂  Dincolo de reguli, de responsabilități, dincolo de obligațiile pe care le avem față de elevi noi, educatorii, suntem niște persoane  care nu pot fi separate  de școală și de problemele ei.Deci, pentru mine ”profesor ” e un „job” de 24 h/24h.

DSC_0203

De ce ai ales aceasta profesie?

E o poveste veche și frumoasă pentru mine: Înainte de ”90 existau destule  licee care, după absolvire,ofereau un loc de muncă stabil. Și cum nu mă vedeam asistentă sau laborantă, am optat pentru o variantă pe care o cunoscusem deja- având frați mai mici și făcând  lecții cu ei, mi se părea deja normal să ajut, să explic.Mai țin minte și acum  probele eliminatorii, examenul de treapta I de liceu-un examen destul de serios pe vremea aceea, concurența,  succesul, vara minunată ce a urmat.

Ce anume te inspira?

 Ce mă inspiră? Mă inspiră în primul rând motivația de a face un lucru util zi de zi, mă inspiră zilnic momentul în care în fiecare dimineață  ajung față în față cu elevii mei și îi privesc în ochi, conștientă că ei așteaptă totul de la mine : să îi fac să se simtă în siguranță, iubiți, apreciați, îndrumați, lăudați, motivați să  învețe, pregătiți să descopere ce anume  și cum funcționează  totul în lumea asta ( elevii mei sunt extrem de curioși :).

Cum sunt elevii din ziua de azi?

Mulți dintre noi avem tendința de a ne transpune în ” starea” de copil și deseori auzim: Lasă că și eu am fost așa sau Eu, la vârsta lui…..

Ei bine, părerea mea este aceea că greșim atunci când raportăm  propria noastră copilărie și experiențele personale la vremurile în care trăim. Din această perspectivă, copiii zilei de azi sunt, fiecare în parte,  diferiți :  inteligenți, receptivi, sensibili, ambițioși, orgolioși, zgomotoși  dar și mult mai ușor influențabili. Tocmai din acest motiv metodele noastre, cele cunoscute,  ”nu mai merg”, chiar dacă ”mergeau” pe vremea noastră.

Aici intervine rolul meu/al nostru  de mesager și trebuie să avem mare grijă ce transmitem acestor copii!

Ce anume faci, in profesia ta, sa ai succes?

 Succesul, ca învățătoare, nu știu cum anume îl pot defini.  Copiii nu sunt o cantitate pe care să o poți cuantifica … nici afecțiunea sau aprecierea lor.  Dar dacă intervine efortul de gândire, imaginație, atenția  continuă, echilibrul, răbdarea nesfârșită și puterea de a o lua de la capăt, iar și iar…  se poate să ai și succes.

Un gand despre educatie?

Școala va (mai) fi şcoală când omul va (mai) fi om şi statul va (mai) fi stat.

 Aşa recunoştea, încă de acum peste 100 de ani, Mihai Eminescu. 

DSC09829_resize DSC09506 DSC07858 DSC05441 DSC04609 DSC04152 DSC04148 DSC04120 DSC04118 DSC02601 DSC00851 DSC00847 DSC00811

