Azi citim despre Guşoi Adriana, profesor de limba francezã si limba românã la Şcoala Gimnazialã Decindeni – Dragomireşti, judeţul Dâmboviţa şi coordonatorul de programe şi proiecte educative al aceleeaşi şcoli.6

Adriana este profesor titular de limba francezã de cinci ani, un cadru didactic tânãr dornic de perfecţionare şi de a forma tineri pentru viaţã si viitoarea carierã. La doar 27 de ani, este in curs de finalizare al gradului didactic II, de trei ani profesor diriginte, de doi ani coordonator de programe şi proiecte educative si coordonator local SNAC.

Ce reprezintã pentru tine statutul de profesor?

Sunt un profesor tânãr şi ataşat de elevii mei. Sunt extrem de fericitã atunci când îi vãd zâmbind şi când privirile lor îmi aratã cã sunt fericiţi, dornici de cunoaştere şi au nevoia de a fi iubiţi, încurajaţi, promovaţi şi sã li se arate drumul cãtre o viaţã mai bunã. Statutul de profesor îţi dã oficial sarcina cã în mâinile tale sunt nişte destine ce trebuie formate, dar adevãratul statut care derivã din aceastã titulaturã este acela de ,,pãrintele de la şcoalã”, un statut care îmi oferã adevãrata recunoaştere a muncii pe care o practic cu drag.3

De ce ai ales aceastã profesie?

De micã am iubit copiii şi încã din şcoala gimnazialã îi ajutam pe copiii vecinilor mei la teme şi apoi la limba francezã în mod special, pentru cã am fost mereu atrasã de aceastã limbã. Apoi liceul cu specializarea filologie m-a fãcut sã îmi dau seama cã îmi doresc sã fiu profesor de limba francezã, sã formez copii şi tineri, sã le ofer rãbdare, ajutor, îndrumare pe lângã cunoştinţele de specialitate. Şi aşa am fãcut o facultate de ştiinţe umaniste cu specializarea limba romãnã- limba francezã şi un master în acelaşi domeniu, urmat de unul în management educaţional. Mi-am dorit sã fiu cel mai bun profesor pentru elevii mei.adriana

Ce te inspirã?

Dragostea pe care le-o port copiilor care mã impulsioneazã cu fiecare zi sã fiu un profesor model pentru ei. Privirile lor calde care cer dragoste şi dãruire, zâmbetul fiecãrei reuşite mã face zilnic sã profesez cu drag, sã dãruiesc tot ce am mai bun şi sã le inspir încredere.  Elevii noştri au mare nevoie sã îi ajutãm sã creadã cã sunt valoroşi şi sã îi ajutãm sã îşi punã în valoare competenţele.

Cum sunt elevii din ziua de azi?

Inteligenti si rebeli in acelasi timp: rebeli pentru cã dobândesc multe informaţii informal şi nu ştiu sã gestioneze pãrţile bune şi pãrţile rele şi, uneori în absenţa unui sfat pãrintesc, prietenesc, de la profesori adoptã un comportament deviant. Foarte inteligenţi, sensibili şi dornici de afirmare. Profesorii, pãrinţii, comunitatea ar trebui sã-i ajute pe elevi sã devinã performanţi, sã le ofere şanse de afirmare, consiliere psihologicã, dragoste.        

Ce faci, în profesia ta, sã ai succes?

Ĩn fiecare zi vin la şcoalã şi le zãmbesc copiiilor mei, ne salutãm cu drag şi apoi încercãm sã învãţãm temeinic. Nu toate lecţiile sunt uşoare, cum nu sunt toate nici grele, dar ne descurcãm, comunicãm, repetãm, facem scheme, exerciţii de creativitate şi împreunã simţim cã şcoala e frumoasã. Sã fii profesor implicã şi o mare responsabilitate: sã fii un model pentru cei pe care trebuie sã îi formezi. Elevii sunt atenţi la gesturi, mimica feţei, fiecare pas şi cuvânt rostit. De aceea, zâmbesc, comunic, predau, îi promovez şi încerc în fiecare zi sã le evidenţiez punctele tari, sã îi fac sã se simtã valoroşi şi iubiţi.

Un gând despre educaţie?             

Fiecare cadru didactic formeza copiii pentru viaţã, formeza competenţe, îi ajuta sã dobândeascã o bunã imagine de sine, sã formeze nişte cetãţeni responsabili, capabili, sociabili şi cu valori umanitare.

