Povestea din aceasta zi de joi v-o prezinta pe Marinescu Lenuta, profesor pentru invatamant prescolar la Gradinita nr 271, Bucuresti, o doamna care isi pastreaza tineretea prin munca.

Ce reprezinta pentru tine statutul de profesor?
E un mod de a-mi lasa libera creativitatea, de a lucra si a dezvolta lucruri marete din lucruri mici, insignifiante pentru unii, dar importante pt mine. In gradi am posibilitatea sa fiu “eu”, sa nu ma sfiesc sa visez, sa creez , sa vorbesc, sa ma joc si inca foarte mult, doar face parte din activitatea mea…

Din pacate, astazi acest statut nu mai exista, nu este promovat de catre  nimeni, peste tot cadrele didactice sunt ponegrite, li se arunca cenusa de oriunde pentru problemele intregului sistem, in curand o sa dispara interesul pentru aceasta profesie, asta daca nu s-a intamplat deja, judecand dupa mobilitatile sistemului si asa “racit” de ceva vreme.

De ce ai ales aceasta profesie?

De mica am visat sa ii invat pe altii, ma jucam  in copilarie cu ceilalti ‘de-a invatatoarea” si de multe ori o faceam inconstient, in pauzele de la scoala, cand aveam colegi care veneau la mine sa le mai explic cate ceva.  Nu cred ca am ales-o pentru ca era singura disponibila in gandurile mele,  niciodata nu m-am gandit sa fac altceva,ma regasesc in ceea ce fac, e ca si cum ai incerca sa ma intrebi “de ce am nasul acesta, la ce imi foloseste”

Ce anume te inspira?

Stai cateva zile si priveste copiii din  parc, de pe strada, de oriunde si ai sa vezi ca simti o putere extraordinara sa ii dezvolti, sa ii cunosti, sa vezi ce ascund, sa ii ajuti cu indeplinirea dorintelor. Am vazut multi copii cu totul deosebiti, agili, creativi, gata sa te ajute in orice moment, mai mult decat un adult. Ei sunt unici in felul lor, sinceri, jucausi, glumeti…toate lucrurile astea ma inspira.

poza 4

poza 3

Cum sunt elevii din ziua de azi?

Daca am avea timpul de a-i cunoaste, de a le citi nevoile si gandurile, am vedea ca nu sunt cu nimic diferiti fata de altii, doar ca au un alt mod de a ne spune acestea: de exemplu sunt foarte indrazneti, te intreaba, iti explica, vor sa afle cat mai multe despre lucruri pe care tu nici nu le banuiesti, sunt plini de viata, vor sa faca cat mai multe din cate nu le spui tu, parca sunt mai descurcareti, imi place mai mult de ei fata de cum eram noi inainte.

Ce anume faci, in profesia ta,  ca sa ai success?

NU as spune ca fac ceva deosebit, ci doar imi urmez sufletul, doar le urmez semnalele, e foarte simplu, trebuie doar sa ii asculti, sa ii intrebi ce vor, sa le oferi si ei o sa aleaga, evident este foarte important ‘ambalajul”.Cred ca aici gresesc educatorii, nu dau importanta felului in care este impachetata invatarea, trebuie sa fie distractiva, sa aiba sens, sa simta copilul o afinitate pentru aceea, sa ii gasesti niste parghii de legatura astfel incat sa isi simta contributia. De multe ori transmitem blocuri informative, ei bine, haide sa schimbam asta, sa dam ceea ce vedem ca are importanta pentru el si cu timpul ii oferim alternative “viu colorate” din care el sa isi aleaga. E cel mai simplu si de durata mod de invatare.

Un gand despre educatie?

“Daca toate drumurile par inchise, nu dispera. Mai ai o sansa, construieste tu unul!”

poza 2 poza 1

