IMG_6195Roxana, profesor de istorie la Scoala Gimnaziala “Maica Domnului” din Bucuresti este o persoana plina de viata, optimista care aplica la clasa metode interactive si pline de creativitate, facandu-i pe copii sa iubeasca istoria. Am cunoscut-o in aprilie 2014, cand a participat la proiectul Teachers in action, unde a beneficiat de traininguri oferite de voluntarii HP. Acum este si ea la randul ei voluntar si livreaza traininguri catre alti profesori din alte scoli. Este minunat sa cunoastem dascali care dau mai departe din experianta lor si sunt voluntari in educatie. Mama de fecior, dupa cum si ea afirma, este nerabdatoare ca acesta sa inceapa noul an scolar in septembrie.IMG_6347

Ce te-a determinat sa alegi meseria de profesor?

“La vremea copilariei cei mici isi proiecteaza in minte o meserie sau o activitate pe care ar vrea sa o puna in practica la maturitate: doctor, sofer, coafor, profesor etc.
Eu, inspirata de profesorii mei de la gimnaziu, mi-am dorit inca de pe-atunci sa fiu profesoara. Mi-o amintesc si azi pe doamna Andrei, profesoara mea de biologie, era asa de eleganta si de pedanta, si ne vorbea asa de frumos… Nu mi-am ales atunci disciplina pe care aveam s-o urmez. Aceasta a venit mai tarziu, in vremea liceului, cand profesorul meu de istorie mi-a insuflat pasiunea pentru trecutul omenirii si al neamului nostru, pentru personalitati si evenimente, pentru credinte care au marcat fiinta acestei planete.
Mi-am urmat cu rigoare si constiinciozitate visul si astazi fac ceea ce mi-am ales dintotdeauna sa fac.IMG_20141021_161726465

Ce ti-ar placea sa stie cititorii despre munca ta?

In calitate de cadru didactic, consider ca aceasta meserie trebuie facuta din vocatie cu daruire si iubire pentru copii/semeni. Nu poti sa faci fata acestei ocupatii, daca nu iubesti ceea ce faci si pentru cine faci.
Sunt constienta ca in acest moment as putea sa devin si eu un model pentru elevii mei si de aceea ma ingrijesc sa exprim si sa le arat de fiecare data cand ma gasesc in fata lor, latura mea cea mai frumoasa, pozitiva, care sa-i inspire si sa le infiripe valori si credinte de calitate.IMG_20141031_153635792

Ce te motiveaza sa fii angajat in sistemul de invatamant?

Sistemul de invatamant din Romania nu este foarte motivant pecuniar, dar eu il slujesc cu sarg, ma straduiesc sa modelez constiinta tinerilor in speranta ca pe viitor, ei vor revigora domeniul educatiei, intelegand ca aceasta este calea spre salvarea natiei!!!
Eu sunt un om implinit profesional. Fac ceea ce mi-am dorit sa fac. Pentru mine, “munca la catedra” nu este o prestatie greu de realizat, epuizanta si toxica. Desi, trebuie sa recunosc, uneori mi-e greu din punct de vedere salarial, satisfactia pe care mi-o da sarcina bine indeplinita, evaluata prin rezultatele copiilor, anuleaza toate urmele de nemultumire create de conjuncturi independente de mine.
Un mediu scolar performant este generat si de echipa manageriala care il dirijeaza, iar in scoala noastra directorii sunt “omul potrivit la locul potrivit”.IMG_20141116_121449165

Ce te face diferita de ceilalti colegi?

Nu stiu daca sunt diferita fata de colegii mei, dar stiu ca printre copii ma simt in elementul meu: traiesc prin ei, invat de la ei si ma bucur in fiecare zi ca am reusit sa-mi urmez visul!

